Google+ Badge

miercuri, septembrie 01, 2010

nuci pentru sanatatea inimii

Consumul de nuci poate avea un efect favorabil asupra inimii, nucile conţinînd acizi graşi nesaturaţi şi alte substanţe nutritive. Tipul de nuci pe care îl mîncaţi nu este foarte important; pot fi migdale, alune, nuci, arahide, fistic, castane.
Multe studii ce includ persoane ce consumă nuci în cadrul unei diete sănătoase au arătat că nucile scad nivelul de LDL colesterol ("colesterol rău") din sînge. Creşterea LDL colesterolului este unul din factorii implicaţi în boala cardiovasculară şi de aceea capacitatea nucilor de a scădea LDL colesterolul este benefică. De asemenea, consumul de nuci scade riscul de a face cheaguri de sînge ce provoacă infarctul, şi îmbunătăţeşte sănătatea vaselor de sînge.
Nucile contin:
* Acizi graşi nesaturaţi - acizi graşi mono şi polinesaturaţi ce scad "colesterolul rău";
* Acizi graşi Omega 3 - acizii graşi Omega 3 sînt sînt un tip de acizi graşi ce contribuie la prevenirea tulburărilor de ritm cardiac. Ei se găsesc şi în peşte, dar nucile sînt cea mai bună sursă vegetală de acizi graşi Omega 3;
* L-arginina - contribuie la sănătatea pereţilor vaselor, făcîndu-i mai flexibili şi scăzind riscul de producere a cheagurilor de sînge;
* Fibre - contribuie la scăderea colesterolului;
* Vitamina E - se pare că ajută la oprirea dezvoltării plăcilor de colesterol din pereţii vaselor, plăci ce îngustează vasele de sînge determinînd durerea de inimă şi infarctul;
* Steroli - ce ajută la scăderea colesterolului;

Totusi,nucile conţin o cantitate mare de grăsimi, aproximativ 80%. Şi chiar dacă aceste grăsimi sînt grăsimi sănătoase, ele au foarte multe calorii şi trebuie consumate cu moderaţie. Ideal ar fi ca ele să înlocuiască grăsimile saturate conţinute de carne, ouă şi lactate.
Consumul a aproximativ 40 grame de nuci pe zi poate să scadă riscul de boală cardiovasculară. Dar dacă mîncăm nuci fără a elimina din dietă grăsimile saturate, nu vom face nimic bun pentru inima noastră. Trebuie, de asemenea, să reţinem faptul că dacă le consumăm acoperite cu ciocolată, zahăr sau sare. efectul lor benefic dispare.
Uleiul de nuci este o sursă importantă de acizi graşi Omega 3 şi vitamina E, dar nu conţine fibrele pe care le găsim în nuci. Se poate folosi atît în salate cît şi la gătit. Dar atenţie, prin încălzire poate deveni amar. Şi să nu uităm de conţinutul crescut de calorii.
Trimiteți un comentariu