Google+ Badge

luni, ianuarie 18, 2010

sa ne intarim sistemul imunitar


Lunile de iarnă sunt frecvent acompaniate de gripă, răceli şi de slăbirea sistemului imunitar. Afecţiunile tractului respirator superior sunt, de asemenea, des întâlnite în această perioadă, chiar dacă nu sunt direct influenţate de anotimp. 
Cea mai bună metodă de a ne menţine un sistem imunitar puternic este să îl protejăm. Cu toate că lumina solară este redusă în lunile de iarnă, petrecerea timpului în aer liber, plimbările frecvente şi desfăşurarea de activităţi fizice sunt cele mai potrivite moduri de a ne menţine sănătatea sistemului imunitar.
Un aport adecvat de lichide (de preferabil apă alcalină ionizată), precum şi odihna, un somn suficient şi sauna sunt excelente pentru a ne păstra în formă corpul şi mintea.La fel de important ca o alimentaţie sănătoasă este şi consumul adecvat de suplimente alimentare.

Dacă acordăm o atenţie sporită stilului de viaţă, ne hrănim sănătos, evităm fumatul, consumul de alcool şi stresul şi consumăm alimente şi suplimente alimentare ce conţin bacterii probiotice, putem menţine capacitatea naturală a organismului de a ne proteja. 
Simptomele unui sistem imunitar slăbit apar, de obicei, în lipsa unei alimentaţii adecvate şi echilibrate. Un aport deficitar de proteine şi alţi nutrienţi poate duce la înfometare. Acelaşi lucru se întâmplă şi dacă o cură de slăbire este urmată în mod greşit. 
Alimentele grase deteriorează funcţionarea celulelor T, dar aportul adecvat de acizi graşi este esenţial, deoarece au un efect benefic asupra compoziţiei membranelor celulare. Acizii graşi, cum ar fi omega 3, pot întări semnificativ sistemul imunitar. 
Funcţionarea sistemului imunitar este influenţată, în mare parte, de consumul de vitamine şi minerale, aşa cum se arată în tabelul de mai jos: 
Substanţă
Efect
Vitamina A
O cantitate insuficientă alterează funcţionarea limfocitelor, precum şi producţia de citokine şi anticorpi.


Beta-caroten
Antioxidanţii îmbunătăţesc funcţionarea limfocitelor şi fagocitelor şi producţia de citokine.


Vitamina E
Antioxidant. Influenţează funcţionarea limfocitelor T şi B.


Vitamina C
Influenţează funcţionarea fagocitelor. Antioxidant.


Vitamina B6
Indispensabilă pentru sinteza aminoacizilor, influenţând, prin urmare, producţia de anticorpi. Influenţează producţia de limfocite.


Vitamina B12
Lipsa acesteia poate cauza dereglări care se manifestă sub forma unei reacţii imunitare non-specifice.


Acid folic
Lipsa acestuia poate afecta funcţionarea fagocitelor.


Zinc
Lipsa acestuia afectează funcţionarea timusului, precum şi producţia de limfocite T şi B. În consecinţă, creşte sensibilitatea la infecţii.


Seleniu
Antioxidant. Lipsa acestuia poate cauza distrugerea fagocitelor.


Fier
Influenţează activitatea limfocitelor T.


Cupru, magneziu, mangan
Sunt absolut necesare pentru funcţionarea normală a enzimelor.

Trebuie să ţinem cont de faptul că suntem responsabili de funcţionarea sănătoasă a sistemului nostru imunitar.
Doar menţinându-ne un sistem imunitar puternic ne vom simţi mai sănătoşi, mai energici şi vom depăşi fără probleme lunile de iarnă. 
Trimiteți un comentariu